Error message displayed when deploying a survey form

Votre fiche ne peut pas être affichée car elle contient des erreurs.

Expecting value: line 2 column 1 (char 1)

Hi @gnd1,

You are seeing this error message as you should have a syntax error within your survey project. Would you mind validating your xlsform here. It should help you identify the syntax error that is causing the issue. If you are still not able to fix the issue kindly please feel free to share your xlsform with the community. The community should be able to support you.

Have a great day!

j’ai vu l’erreur j’ai aussi corrigé, malheureusement lors du déploiement du formulaire, il y a toujours la même erreur.

Formulaire d’enquete 1.xlsx (156.8 KB)

Voici mon xlsform

Hi @gnd1

There was an error in row 1232 in your form. I could not determine the error. I just re-wrote the formula as it and then the form was deployed successfully.
Kindly find the attached file.
Formulaire d’enquete 1.xlsx (157.0 KB)
Let me know the result.
Best,
Yasser

1 Like

Hi @gnd1 cc: @Ysr3322,

F1232 was written as:

${Effectif_pintade_autoconsomm_e_} != "

Here the last portion i.e. != " was the issue. It should be '' not " or more simply it should be written in single quotation twice i.e. '' not as double quotation i.e. ". So the solution should be as follows (which @Ysr3322 found it out.

${Effectif_pintade_autoconsomm_e_} != ''

Just wanted to add to @Ysr3322 so that it would be helpful for the entire community .

Have a great day!

2 Likes

Hi @Kal_Lam

Many thanks to let us know the error. it is really helpful.
Best,
Yasser

1 Like

Merci, mais ça ne marche toujours pas, voici l’erreur : “Votre fiche ne peut pas être affichée car elle contient des erreurs.
Use PATCH to update an existing deployment”

Hi @gnd1,

Would you mind replacing the xlsform and then trying deploying it again. It should work.

FYI …

Have a great day!

1 Like

Aprés quelques modification, j’ai encore une erreur : " Votre fiche ne peut pas être affichée car elle contient des erreurs. ODK Validate Errors: >> Something broke the parser. See above for a hint. Dependency cycles amongst the xpath expressions in relevant/calculate Result: Invalid"

Formulaire d’enquete 1 unikin.xlsx (163.8 KB)

voici le formulaire

Salut,
L’erreur indiquée montre que vous avez référencé un critère de calcul ou de validation pour une question à elle-même. Je vous suggère d’examiner attentivement votre formulaire et d’identifier d’abord l’erreur. Il s’agit d’une erreur utilisateur en ce qui concerne votre message d’erreur.
Stephane

Hi @gnd1,

Row 2325


You have a relevance expression for a field in which you reference the field itself.
After I deleted the error, the form was deployed successfully.
Formulaire d’enquete 1 unikin - Copy.xlsx (164.9 KB)
Best,
Yasser.

2 Likes


Salut ,j’arrive pas à faire déploiement de mon questionnaire.besoins d’aide svp!

Bonjour @Lasso01 ,
Comme le erreur message dit, vous avez un group dans element (visible) dedans: group_13|09. En plus, signes speciaux comme | ne sont pas valides dans un nom.