Unable to send data collected from KoBoToolbox: error message on mobile device

Bonjour à tous,

J’ai un souci avec l’envoi des données collectées via KoBoToolbox.
J’ai réalisé la collecte à partir de téléphones mobiles, mais lorsque j’essaie de soumettre les formulaires vers le serveur, un message d’erreur apparaît systématiquement et l’envoi échoue.

J’aimerais comprendre d’où

peut venir le problème (connexion, configuration du projet, paramétrage des téléphones, version de l’application, etc.) et comment le résoudre.
Si quelqu’un a déjà rencontré cette difficulté ou a une piste de solution, je suis preneur de vos conseils.

Merci d’avance pour votre aide !

Welcome to the community, @fhi360daouda! Do your submissions include any media question types such as images, audio, video, or file attachments? Could you kindly confirm this?

Hi dear,

no, none.

Thanks

1 Like

@fhi360daouda, a quick question. Do you have any issues submitting your data through Enketo (web form)?

No, i only use kobotoolbox. and i don’t know Enketo.

Thanks very much

@fhi360daouda, it would be helpful if you could test one case using the webform so that we can better understand the issue. Please let us know what you find from the test.

OK. I will do as requested and get back to you.

The test tells me that the form is valid.

I am facing the same issue currently. Do you have any solution for us? Why has this happened? Or how can I solve this problem?